Gode råde om børn til brylluppet

Gode råde om børn til brylluppet

Dette indhold er sponsoreret

Et bryllup er et ganske særligt øjeblik i jeres liv. At forsegle kærligheden i et ægteskab er for mange en af de store milepæle i livet, og det er selvsagt ikke en lille beslutning at sige ja til hinanden. Det ændrer jeres status i civilsamfundet, som i kender den, og i vil herfra blive betegnet som ægtefæller. Det har økonomiske og praktiske konsekvenser, men en anden ting der følger med ægteskabet er fejringen. For de fleste betyder et indgået ægteskab nemlig også et storslået bryllup.

Der skal være lækkert mad, taler, underholdning, brudevals, polterabend inden og meget andet. Men med brylluppet følger også valg og dilemmaer i massevis. Hvor skal den store fest stå? Hvor stor skal lokalet eller lokationen være? Hvilke faciliteter skal være til stede? Hvem og hvor mange skal inviteres? Hvordan ser økonomien ud? Og hvad med børnene? Det er alle relevante overvejelser ved brylluppet, men især det med børnene er en stor overvejelse for mange. Mange par bliver nemlig gift i en alder, hvor både de selv og deres omgangskreds har sat børn i verden. Derfor står overvejelsen på, om børnene overhovedet skal med til festlighederne, eller om man bør gøre, hvad man kan for at holde børnene underholdt under brylluppet. Er i i tvivl om, hvilken retning i skal gå, så kommer her nogle gode råd om børn til brylluppet.

Skal børnene med eller ej?

Spørger man nogle, så er et bryllup en voksenfest. Derfor har nogle som første regel at brylluppet er børnefrit. Argumentationen er, at festen er til for at fejre de voksnes kærlighed. Alt fra taler, indslag og musik vil som oftest flyve hen over hovedet på de mindste i familien. Ydermere så vil i selv som brudepar bruge energi på at se til børnene i løbet af aftenen, hvilket tager fokus fra en dag, der handler allermest om jer. Det samme kan siges om gæsters børn. Har de små børn med, vil de tage fokus fra alt det andet, der foregår i løbet af den store dag. Derfor er et godt råd både til brudepar og gæster at få passet de mindste børn til brylluppet. Det kan for eksempel foregå via barnepige på handhand.dk via dette link https://handyhand.dk/hh/boernepasning. Dog skal det siges, at det selvfølgelig giver mening at tage jeres egne børn med, hvis i har. Ægteskabet er en stor begivenhed i jeres familie, og jeres børn bør være til stede til det. Et godt råd er, at de små tager med til vielsen og eventuelt receptionen.

Så kan i tage nogle gode billeder med jeres elskede børn, hvorefter barnepigen kan tage sig af dem, så i kan få jeres livs aften. Når det kommer til børn, der er lidt ældre, så er det straks en mere grynet sag. Nogle vil stadig holde fast i, at brylluppet skal være for de voksne. Men når det er sagt, så kan børn i en vis alder sagtens være en del af en god bryllup fejring. Selvfølgelig er antal gæster også en faktor, der alene kan sætte en stopper for en invitation, der inkluderer børnene. Men er i et sted, hvor i har besluttet jer for at invitere børnene med til festlighederne, så kommer her nogle gode bud på børneunderholdning til brylluppet.

Børneunderholdning til brylluppet

Børn til brylluppet behøver bestemt ikke at være en bøvlet sag, der ødelægger festen. Faktisk er der flere gode måder at holde børnene underholdt til jeres bryllupsfest. Her kommer nogle kreative bud.

Børnebordet

Først og fremmest, så er det vigtigt at placere børnene om samme bord. På den måde er de samlet med ligesindede og kan finde venner at lege med. Så begynder børnene ikke at kede sig nær så hurtigt i løbet af den fest, der som sådan ikke er målrettet dem. Derudover så gør børnebordet det nemmere at koordinere forskelligt underholdning tilegnet børnene, da alle er samlet ét sted. Sidst bør i dekorere børnebordet med kraftig dug og forskelligt andet pynt, der appellerer til de mindste. Hav eventuelt en dug, hvor børnene kan tegne på under festen.

Læs mere om bryllupper her

Opgavehæfter

På internettet kan i finde forskellige opgavehæfter, der er velegnet til underholdningen ved børnebordet. De små hæfter er print-selv og fås i forskellige versioner målrettet forskellige aldersgrupper. Hæfterne inkluderer en række opgaver og udfordringer, de små kan udføre i løbet af festlighederne. ydermere er der i nogle af hæfterne inkluderet opgaver, der kræver, at børnene arbejder sammen to og to. Altså en genial lille måde at holde de mindste underholdt, så de voksne også har tid til at hygge sig på deres betingelser. 

Aktivitets Hjørnet

En sidste god måde at holde de mindste i stødet til bryllupsfesten er et hjørne med aktiviteter. Hav et hjørne, rum eller areal til festen, hvor der plads til leg og sjov. Her kan være alt fra puslespil, brætspil, tegneredskaber, kravlegård, hoppeborg eller, hvad der ellers er budget og plads til til jeres bryllup. Det er kun fantasien, der sætter grænser. Det vigtige er, at børnene har en zone, hvor de kan lege, og hvor forældrene altid kan finde dem.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.